مدرسه دینی دارالسنة زرآباد چابهار

مدرسه دینی که شهید دکتر احمد سیاد رحمه الله آن را تأسیس نموده است.

مدرسه دینی دارالسنة زرآباد چابهار

مدرسه دینی که شهید دکتر احمد سیاد رحمه الله آن را تأسیس نموده است.

از جمله مشکلات جوانان

از جمله مشکلات جوانان
اشکالات و وسوسه هایی که بر قلب جوانان خطور می کند:
بر قلب مرده  هیچ گونه وسوسه  مخالف با دین خطور نمی ًًکند، زیرا قلب مرده نابود شده است، و شیطان از آن قلب چیز بیشتری را انتظار ندارد، به همین خاطر به ابن مسعود یا ابن عباس گفته شد: یهود می گویند که آنها در نماز دچار وسوسه نمی شوند، گفت: راست می گویند، شیطان با قلب خراب چه کار دارد؟
اما اگر قلب زنده ای که در آن مقداری ایمان وجود داشته باشد، شیطان بی محابا به آن حمله می کند و آن قلب را دچار وسوسه های مخالف با دینش می کند که اگر انسان تسلیم شود دچار بزرگترین نابودی ها و هلاکت ها می گردد. تا جاییکه می کوشد انسان را نسبت به پروردگار، دین و عقیده اش مشکوک کند، اگر در قلبی احساس ضعف و سستی نماید بر آن چیره می گردد تا  جاییکه آن ر ا از دین خارج می کند؛ ولی چنانچه در قلبی قدرت و مقاومت را ببیند شیطان شکست خورده ودر حالی که تحقیر گشته پشت می کند و می رود.
وسوسه های که شیطان در قلب می اندازد اگر با علاج و درمانی که از رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم  نقل شده معالجه شود، هیچ گونه ضرری به قلب وارد نمی شود .
از ابن عباس رضی الله عنهما روایت است که شخصی نزد رسول الله صلی الله علیه واله و سلم آمد وگفت: یا رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم، گاهی چیزی در وجود و قلب یکی پدید می آید که اگر خاکستر گردد برایش بهتر از این است که در مورد آن سخن بگوید، فرمود: الله اکبر الله اکبر الله اکبر، حمد و سپاس مخصوص الله است کسی که مکر و وسوسه شیطان را دور ساخت . رواه ابوداود
گروهی از صحابه نزد رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم آمدند و گفتند: ما در قلب هایمان چیزی های می یابیم که به خاطری بزرگی آن نمی توانیم آن را بازگو کنیم. رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم فرمودند: آیا آن چیز (حالت)را یافته اید؟ گفتند: بله. فرمود: این صریح ایمان است . رواه مسلم
" صریح ایمان است" یعنی اینکه این وسوسه گذرا است و انکار و بزرگ شمردن آن توسط شما، هیچ ضرری به شما نمی رساند، بلکه دلیل بر این است که ایمانتان صریح است و هیچ نقصی در آن وجود ندارد .
رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم فرموده است: شیطان پیش یکی از شما می آید و می گوید: فلان چیز را چه کسی آفریده است؟ فلان چیز را چه کسی آفریده است؟ تا اینکه می گوید: پروردگارت را چه کسی آفریده است؟ چون تا این (حد) رسید پس به الله پناه ببرد و (از این خیال باطل )بازآید . متفق علیه در حدیثی دیگر آمده است: پس بگوید ایمان آوردم به الله و پیامبرانش .
ودر حدیثی که ابوداود روایت کرده است: بگویید: الله یکی است، الله ، سَرورِ والای برآورنده امیدها و برطرف کننده نیازمندیها است . ، نزاده است و زاده نشده است . و کسی همتا و همگون او نمی باشد .سپس سه بار بطرف چپ خویش تف نماید و به الله از شیطان رانده شده پناه ببرد .
در این احادیث صحابه رضوان الله علیهم بیماری را به محضر رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم پیش کردند و ، رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم درمان آن را در چهار چیز برایشان توصیف نمود:
اول: دست برداشتن از این وسوسه. یعنی روی گردانی کامل از آن و فراموش کردن آن ، گویا که اصلاً این چنین چیزی نبوده است، و مشغول نمودن خود با افکار سالم .
دوم: پناه بردن از این وسوسه و از شیطان رانده شده به الله .
سوم: بگوید : ایمان آودرم به الله و پیامبرانش (آمنت بالله و رسوله)  .
چهارم: بگوید: الله یکی است، الله ، سَرورِ والای برآورنده امیدها و برطرف کننده نیازمندیها است . ، نزاده است و زاده نشده است . و کسی همتا و همگون او نمی باشد .سپس سه بار بطرف چپ خویش تف نماید و به الله از شیطان رانده شده پناه ببرد . (الله أحد. الله الصمد. لم یلد ولم یولد. ولم یکن له کفوًا أحد. ویتفل عن یساره ثلاثا ویقول: أعوذ بالله من الشیطان الرجیم ) .

برگرفته شده از کتاب : من مشکلات الشباب نوشته علامه محمد بن صالح العثیمین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد