مدرسه دینی دارالسنة زرآباد چابهار

مدرسه دینی که شهید دکتر احمد سیاد رحمه الله آن را تأسیس نموده است.

مدرسه دینی دارالسنة زرآباد چابهار

مدرسه دینی که شهید دکتر احمد سیاد رحمه الله آن را تأسیس نموده است.

باری الها ! به تو پناه می برم از علمی که سودمند نباشد .

عن جابر بن عبد الله أن النبی صلى الله علیه و سلم قال لا تعلموا العلم لتباهوا به العلماء ولا لتماروا به السفهاء ولا تخیروا به المجالس فمن فعل ذلک فالنار النار (صحیح ابن ماجه )

جابر بن عبدالله رضی الله تعالی عنه می گوید: رسول الله -صلی الله علیه وآله و سلم- فرمودند:علم را برای فخرفروشی بر علما، ومجادله با کم خردان و جلب نظر مردم فرانگیرید؛ و هرکس این کار را انجام دهد پس آتش دوزخ نصیبش می گردد.

عن أبی هریرة :سمعت رسول الله صلى الله علیه و سلم یقول ( ... رجل تعلم العلم وعلمه وقرأ القرآن فأتی به فعرفه نعمه فعرفها قال فما عملت فیها ؟ قال تعلمت العلم وعلمته وقرأت فیک القرآن قال کذبت ولکنک تعلمت العلم لیقال عالم وقرأت القرآن لیقال هو قارئ فقد قیل ثم أمر به فسحب على وجهه حتى ألقی فی النار  ... )

 و در حدیثی دیگر از سه مرد ریاکار که نخستین کسانی هستند که آتش دوزخ با آنان افروخته می گردد سخن به میان آمده است که یکی از آنان کسی است که علم دین و قرآن را فراگرفته و به دیگران آموزش داده است . الله متعال نعمت هایش را به او بازگو می کند و می پرسد: چه عملی انجام داده ای؟ می گوید:به خاطر شما علم فراگرفتم و قرآن را تلاوت نمودم . الله متعال می فرماید: دروغ می گویی . تو به خاطر تعریق و تمجید مردم چنین کردی . و مردم نیز از تو تعریف وتمجید نمودند . آنگاه دستور می دهد که او را واژگون به  دوزخ بیندازند .

علی رضی الله عنه از بروز فتنه هایی در آخر الزمان سخن به میان آورد . عمر رضی الله تعالی عنه پرسید: چه زمانی آشکار می شود؟ علی رضی الله عنه جواب داد:وقتی که کسب دانش بخاطر دین و علم برای عمل نباشد و دنیا به وسیله اعمال اخروی بدست آید . (صحیح الترغیب و الترهیب)

نظرات 1 + ارسال نظر
لقمان شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.islammob.mihanblog.com

السلام علیکم و رحمة الله
الله متعال به شما جنت الفردوس نصیب بفرماید .
الله متعال شیخ سیاد را رحمت کند ؛ واقعاَ ادم خوبی بودند ؛ لعنت الله و رسول بر دشمنان اسلام ومسلمان؛

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد