مدرسه دینی دارالسنة زرآباد چابهار

مدرسه دینی که شهید دکتر احمد سیاد رحمه الله آن را تأسیس نموده است.

مدرسه دینی دارالسنة زرآباد چابهار

مدرسه دینی که شهید دکتر احمد سیاد رحمه الله آن را تأسیس نموده است.

سخنانی از ائمه - رحمهم الله تعالی-

    امام مالک رحمه الله تعالی می فرماید: سخن هیچ کس نیست مگر اینکه مورد قبول می شود و یا اینکه رد کرده شود مگر سخن صاحب این قبر (و اشاره می کند به قبر رسول الله -صلی الله علیه و آله و سلم- ). و در جایی دیگر می گوید: همانا من یک انسان هستم که گاهی خطا می کنم لذا در نظریات من دقت کنید  هر آنچه را که موافق کتاب الله و سنت باشد بپذیرید و آنچه را که مخالف کتاب و سنت باشد رها سازید و تر کنید.

    امام أبو حنیفة رحمه الله تعالى  می فرماید: حرام است بر کسی که دلیل من رانشناسد اما با سخن من فتوی دهد، و به کسانی که از وی در مورد مسئله ای فتوی می خواستند، می فرمود: این رای و نظریه ابوحنیفه است و به نظر ما بهترین چیزی است که ما به آن رسیدیم؛ لذا اگر چنانچه کسی با دلیل بهتری آمد پس آن بهتر و  شایسته تراست.
     امام شافعی - رحمه الله تعالی : هنگامی که دیدید سخن من مخالف با سنت رسول الله- صلی الله علیه وآله وسلم- بود به سنت چنگ بزنید و سخن من را به دیوار بکوبید. و همچنین می فرماید: اگر حدیث صحیحی باشد آن مذهب من است . و نیز می گوید: هر مسئله ای که صحت آن از رسول الله - صلی الله علیه و آله و سلم- بوسیله اهل نقل (محدثین) ثابت شود و مخالف با قول ما باشد، من از قولم رجوع کرده ام در حیات یا بعد از وفات خویش.

امام احمد بن حنبل - رحمه الله تعالی- هنگامی که به وی گفته شد: چرا برای یارانت کتابی در مورد فقه نمی نویسی؟ جواب داد: آیا کتابی به غیر از کتاب الله و سنت رسول الله برای کسی دیگر وجود دارد؟   و نیز می فرماید: تقلید من را نکنید و نه تقلید مالک و نه شافعی و نه اوزاعی و نه ثوری را؛ بلکه بگیرید از همانجا که این ها گرفته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد